Precis hemkommen

Nu är jag hemma!

Efter en eftermiddag på stan(2 gånger!!) så har jag nu kommit hem. Tias kommer väl hem från Älmhult vilken minut som helst.
Jag var först nere på stan i eftermiddags och mötte Erika, så vi gick runt en sväng tillsammans. Hennes mamma var med henne så vi smög runt på stan medans mormor gick runt med barnen. Sötnosar! Dom sov där jag kom, Fabbe hade precis vaknat så var inte så pigg på bus för ovanlighetens skull. Men efter en stund så lös han upp så fort man tittade på honom. Den andre lillknodden vaknade sen med och dom är såååå söta! Så fort man tittar på dom så la dom av sånna asgarv så dom tjöt. Så himla charmiga, går inte stå emot dom två små gullungarna!

Åkte upp till Thilda, hon frågade om jag ville ta ut hennes lillknodd på lite äventyr(=ut och gå) så jag tänkte att jag kunde gå ner till stan och fixa lite julklappar med lillebror och sen gå upp till Thilda igen. Thilda är en cool mamma, skönt att hon litar på en och inte behöver ringa hela tiden, så hon kunde få slappna av och vila lite stackaren. Hon har ju vart sjuk i en och en halv vecka nu! Sagt och gjort, jag och Theo traskade ner till stan, han sov två sekunder efter att vi la han i vagnen. Var på stan i tre timmar(!!) och han sov hela tiden. På slutet mötte jag Lasse och några av hans kompisar och Lasse fråga: "Tette har han sovit hela tiden?" Eh, ja? sa jag lite nervöst. "Är du säker på att han lever?" Sa Lasse då. Böev lite nervös och var tvungen sticka ner handen i vagnen och känna så han var varm och andades. Han snarkade. Theo har med blivit lite förkyld så han behövde nog bara få sova länge! vandrade sen hem till Thilda igen och då kom Tulle hem med pizza som vi delade på. Gott! Satt och pratade lite och drack kaffe och sen fick jag skjuts hem av min bror!

Så nu borde jag plugga lite till, men jag evt itne om jag orkar. Ska läsa lite till i boken och se om jag fattar ngt mer. Sjukt svårt detta arbetet tycker jag. Så mkt man måste ha kolla på och vi får inte ihop det med företag och intervjuer och allt nu innan jul precis. Natha och Ossi ska ju åka hem över jul med. Så himla dumt attd om lägger en kurs såhär över jul, alla åker ju hem såklart för att fira med sina familjer. Det är ju inte alls många av alla i klassen som kommer från Växjö!  Har handledning i morgon så vi får se hur det går.

I morgon kl 11 smäller det. Jag är så nervös. Erika ska följa med och hålla handen. Tur det!


Kommentarer
Postat av: Erika

Hihi, risken e väl att jag svimmar först bara ;-) Ses imorn snäckan! PUSS.

2008-12-17 @ 22:34:51
URL: http://metrobloggen.se/ikas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0