Deppdag. Jag hatar deppdagar.

Jag har haft sjukt mkt att göra de senaste veckorna, eller det är inte många olika saker men fullt upp hela tiden med plugget. Jag har åkt till biblioteket, pluggat, vart duktig, lärt mig det jag ska lära mig(hoppas jag), verkligen ansträngt mig. Jag har inte tyckt det var speciellt jobbigt att PLUGGA. Det som är jobbigt är att inte hinna med något annat runt omkring. Jag har känt att det är helt okej. Jag ska ju bara plugga till dessa två tentorna, sen är det över.

Tills idag kände jag så. Pratade med Lasse i telefon, och klagade över hur pissigt mitt liv är just nu. "Men du, det är snart över, sen får du ju vara lite julledig" sa han och försökte muntra upp mig.
Nu när denna veckan är påbörjad och jag börjar tänka på hur nästa vecka kommer se ut så känner jag inget lugn. Jag kommer inte ha ngt julledigt. När tentan är gjort på torsdag så måste jag och Natha och Ossi ta tag i vårt arbete(som kommer kräva sjukt mkt tid!!) som ska vara inlämnat i början av januari. Sen är nästa tenta den 16 januari. Och efter den så börjar arbetsrätten(som jag kom på; om jag INTE fixar omtentan nu, får jag ens börja på arbetsrätten då?) och sen kommer allt bara ösa på. Sen kommer jag säkert ha en tenta liggandes över sommaren, och kommer inte kunna få slappna av riktigt. Fuck säger jag bara. När fan ska jag få vara ledig?? Jag ser verkligen inget slut på det nu. Det är stress hela tiden, och jag känner hela tiden att DET måste jag också hinna med, stackars hund, han MÅSTE jag hinna med. Jag måste HINNA träffa henne och honom och jag MÅSTE HINNA städa hemma. Och allt annat. Hjälp? Jag är inte dålig på att planera, jag har pluggat när jag väl vart i skolan dessa veckor, så jag är rätt nöjd. Men när ska jag INTE KÄNNA MÅSTEN?

Jag är sjukt nere över detta idag. Jag älskar ha mkt att göra, men nu är det jag gör MÅSTEN. Jag kan inte lägga NÅGOT av det åt sidan för att sätta mig och titta på tv eller plocka undan något som INTE ingår i min planering.

Det är måndag och jag har redan NU hela kommande helgen planerad. Känns ju stabilt. Måste dessutom köpa en ny almanacka.

Hur uppfattar ni mig, mina vänner? Är jag stressad? Är jag alltid upptagen? Svårt koncentrera mig? Är jag förändrad nu från för någon månad sen?

Kommentarer
Postat av: Erika

Men gumman min då. Jag tycker du e skitstark som fixar allt! Det är klart jag tycker det är tråkigt att du har mindre tid att ses nuförtiden men självklart har du inte förändrats. Du är fortfarande samma vanliga Tette som jag ÄLSKAR så det gör ont i mig ;-) Å det e klart att det e stressigt att gå på universitetet, konstigt vore det annars.



Fick du mitt mess innan förresten? Jag går gärna ut me Fjompas imorn me om ni vill. PUSSPUSS.

2008-12-08 @ 18:19:43
URL: http://metrobloggen.se/ikas
Postat av: Anonym

Ja du Tette! Jag tycker du är som innan ungefär fast lite mer upptagen. Men jag vet att du fixar det här. Du är en duktig tjej som kan så mycket... Kämpa på nu! Puss kram från plasklifnaski...

2008-12-08 @ 20:15:32
Postat av: Lotti

Ja, jag tycker nog att du har förändrats lite. Du känns väldigt stressad, jag kommer inte ihåg att jag sett (läst...!) dig sådan här någonsin. Det är INTE bra!!!



Det är bra att du tar skolan på allvar, men det är faktiskt helt okej att köra på någon kurs. Vad är viktigast för dig? Att vara ledig? Ta i så fall lite tid för dig själv! Att fixa skolan? Ta i så fall all tid åt skolan och försök prioritera bort det andra.



De riktigt vännerna finns kvar även om du inte har tid med dom just nu. Jag finns här JÄMT!



Pusspuss! Gläm inte att vi älskar dig och att vi inte vill se dig sjuk av all stress och press som du lägger på dig!

2008-12-08 @ 21:46:00
URL: http://lotti.blogg.se/
Postat av: Erika

Bra sagt Lotti! Älskar er båda! Pusspuss.

2008-12-09 @ 10:14:33
URL: http://metrobloggen.se/ikas
Postat av: thilda

Förstår vännen att du känner dig stressad och att de är sjukt jobbigt.

Men försök att glömma alla måsten. Vännerna finns kvar o har förståelse för att du har mycket o göra, det är ju trotts allt din utbidlning som det gäller.

Sen kan det nog vara viktigt att ta det lugnt en dag o försöka koppla bort så man får ny kraft till att ta tag i det igen.

Vi finns här vännen. jag tycker du är jätte duktigt.

Puss o kram

2008-12-09 @ 13:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0