Flum på IKEA, bränd knäck och julstök

Igår skulle vi åka till Älmhult och till Lotti och Nicklas och fixa lite i deras kök. Det var jag, Mathias, Erika och Jennie som skulle åka. Erika fick stanna hemma med misstänkt maginfluensa(som visade sig vara dålig sill).
Vi fikade hos Lotti och Nicklas och sen for vi tjejer ner mot IKEA. Jennie hade endast med sig plånboken in, det är ju himla smidigt slippa bära runt på väskan. Lotti fick rätt snart gå eftersom hon skulle jobba. En liten stund därefter fick Jennie panik i blicken och sa "Tette, min plånbok??" varpå vi river upp allt ur vagnen(Jennie hade köpt typ 20 handdukar!!) och letar plånbok. Men nej, ingen plånbok. Vi ställde vagnen och rusar genom hela varuhuset och stannar på alla möjliga ställen vi vart på. Ingen plånbok. När vi var nästan vid kassorna så hör vi i högtalarna "Kan Jennie Jonsson komma till informationen". Sagt och gjort, vi rusar dit och på vägen diskuterar vi hur de kan lämna ifrån sig plånboken utan att veta att Jennie verkligen är Jennie så jag säger "Tänk igenom avd du har i plånboken så du kan bevisa för dom att den är din." DAAAAAAAA. Dom kan ju kolla på körkortet kom på när vi väl var framme.
Shoppingen fortsatte. Vi betalade, jag först sen Jennie. När Jennie fått sitt kvitto kommer hon till mig; "Tette, hur kan jag ha handlat för 2600?" Nej det kan du itne gjort vännen. Jag kolla igneom henne kvitto och ser att hon fått betala 1696 kr för tre burkar som skulle kostat 39 kr. Krabb med det. FRUKTANSVÄRT kul dag!

Idag när jag slog upp mina brun-gröna så kom jag på att jag FAN ska göra julgodis. Knäck och kola skulle det bli. Knäcken brändes vid och jag fick verkligen vädra hela lägenheten. Luktar fortfarande bränt. Mamma kom och hjälpte mig fixa grytan så den är okej igen=)

Lussefikade hos bror och Emma innen, mkt trevligt. Dom hade bakat lussekatter som var gudomliga!!

Ikväll har jag vart hos Sofie och julbakat. Vi var ca 7 tjejer som bakade lussekatter, pepparkakor, mozartkulor, nougat, kola, vit choklad med krossade polkagrisar i och några andra sorter. Guysen kom och gick under kvällen. Det fnittrades hysteriskt åt hurvida man ska ha ägg I lussekatterna eller PÅ. Sofie trampade på en plåt med jäsande lussisar och det bakades diverse fula, fina och snuskiga pepparkakor och lussekatter. Mozartkulorna vet man inte avd de innehåller förens man äter dom. Men vi hade iaf jättekul!! Kvällen avslutades med glögg och provsmak av allt. Och en tävling i vem som kunde få in flest hasselnötter under överläppen. Danne vann med 12 st. Lasse gjorde även en toastol i mandelmassa. Den kommen en glad PA-student få i morgon på sittningen=) Haha.

Nu är jag helt slut och ska knyta mig. I morgon blir det plugg med Ossi, Natha och lilla Lovisa som Natha ska passa i mrogon! Kul kul!

God natt


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha vilken galen helg gumman! Pussa Lovisa från mig. Puss.

2008-12-15 @ 08:46:56
URL: http://metrobloggen.se/ikas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0