Obama och Caroline.

Jag vill börja med att säga GRATTIS till USA som nu fått sin första svarta president, en riktig seger!
Obama verkar vara en person som är vettig som president och jag har tyckt om honom från första början(Och NEJ jag är inte speciellt insatt i valet eftersom politik må vara viktigt men är rätt tråkigt, kanske inte innehållet, men alla löften hit och dit som sen aldrig blir av.). Han verkar också ha en sund inställning till mycket av det som JAG anser vara stora problem i USA.(Och NEJ igen, jag har aldrig vart där, men av det man lärt sig om Amerikat och "sett på film". Haha!!). MEEEEEEEEEEEEN jag tror inte på något som en politiker säger INNAN det har skett. Sen tycker jag rent allmänt att man ska tillföra lite mer humor in i politiken. Lite mer laid-back-attityder. Det kan behövas tycker jag. Det finns få politiker som är roliga att lyssna på.

Vi måste rent allmänt också bli mer hänsynstagande, och något jag är så trött på är tidningarnas jagande efter ständigt bättre rubriker. Människor bakom dessa tidningar måste vara så penga-kåta så det ryker om det. JAG FATTAR INTE hur en tidning kan skriva så hänsynslösa rubriker som en av dagstidningarna idag gjorde i "det senaste" som kommit upp i Caroline-mordet. Tänk på hennes mamma, pojkvän, familj, gamla klasskompisar, grannar, syskon ja alla som får läsa detta elände dag efter dag. Visst, dom kan undvika det som står på nätet, men det finns ju löpsedlar överallt... Jag lider så ofattbart med dem som får stå ut med det hemska att hon är borta och aldrig mer kommer tillbaka, att inte veta vad som hänt exakt, SEN dessutom behöva få allt upprotat igen och igen och igen varje dag. Därför tycker jag att idag måste NI visa mer respekt för medmänniskor. För det är faktiskt dem ni skriver om i era tidiningar, det är era medmänniskor med!!

Idag blir det middag på stan för att fira minnet av honom som inte finns kvar ibland oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0