Tipptoppdag!!

ja jag har skrivit en tung tenta. ja det snöar. ja det är höst/vinter. Ja det är snart halloween.

Men fan vilken toppen dag det är idag!! Jag är KLAR med kursen i arbetsrätt(tentan gick väl sådär, sjukt svåra frågor, men hoppas på ett G iaf!), jaf har hällt upp ett glas vin, sitter och väntar på att jag ska ta ork och gå och göra mig i ordning för mysmiddga med Lotti, ska bli så mysigt.

Det snöar i Växjö nu. Det har lagt sig lite. Det är riktigt blaskigt, men det är snö. Jag är en riktig sommarmänniska, men jag ÄLSKAR när dte är riktig vinter ute. Det är ju så sjukt mysigt!! Tända ljus, kasta snöbollar, bygga snöbollslyktor, vara ute med hunden och busa. Sen är det Halloween med. Och Alla Helgons. Det är LITE jobbigt för så åker man runt till alla gravar, och det kan kännas lite i hjärtat. Jag kommer i helgen besöka min farfars grav, Sannas grav, minneslunden för att säga hej till svärfar och antagligen Mathias morfars/mormors grav och likaså hans farmors och farfars. Min mormor och morfar ligger begravda i Sthlm, så mina kusiner få ta hand om dem, och farmor ligger i Malmö. Så det får bli en annan gång. Jag kan tycka det är mysigt gå dit på kvällen, med alla tända ljus och så, men Sannas grav VET JAG kommer vara jobbig nu för jag har itne vart där på så lägne och jag har så dåligt samvete för det. Hälsade på hennes mamma förra veckan iaf och det känns bra! Hon är ju världens bästa!!

Nu ska jag se börja fixa mig för middagen med världens bästa Lotti!!

Höll ju på att glömma: Blev utmanad av Erika och ska skriva en lista med sju saker om mig själv. Det mesta vet ni som läser min blogg med all säkerhet, men ändå liksom, kan inte vara sämre än Ika!!

1. När jag var liten ville jag bli något som slutade på -olog, för det var så fint tyckte jag. Min pappa föreslog då gynekolog, vilket jag tyckte lät jättefint, utan att ha en aning om vad det betydde=) 
2. Jag har alltid rätt, så länge du inte kan överbevisa det motsatta.
3. Min vänner kallar mig Se & Hör. Jag vet allt om alla jämt, men jag vet inte varför? Det bara liksom kommer till mig när jag sover eller något? Kan ha att göra med att jag är lite nyfiken med...
4. Jag har vart bästa kompis med Lotti sen jag var 1-2 år. Vi har alltid gått i samma klass, 1-9 och även gymnasiet. Först nu som vi delat på oss. (Eftersom ngn nu flyttat till Älmhult med. hallå? Vem gör så mot sin BÄSTIS??=))
5. Folk säger att jag är lik min mamma til utseendet men min pappa och storebror till sättet, jag förstår inte alls vad dom menar?=)
6. Det var jag som sa att min lillebror skulle heta Johan. Mamma hatar mig än idag för detta, eftersom det var fyra Johan i samma klass när han började skola. De var 15 elever i den klassen.
7. Jag lärde mig läsa väldigt tidigt och tvingade min mamma att skriva ord på en lapp som jag skulle läsa varje kväll innan jag gick och la mig.

Och ja, de enda jag känner som bloggar då är ju Sara och Thilda, så jag utmanar ER!!!

Nu ska jag fixa mig, hoppas ni får en lika trvelig kväll som jag kommer att få HAHAHAHAHAHAHAH!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0