Ford Focus?

Jag kommer från en liten by ca en mil söder om stan. Det är en supermysig by, som mina föräldrar flyttade till ca 3 månader innan jag föddes. Så jag har liksom alltid bott där. Huset ligger en bit innan byn i från stan sett, och jag älskar stället huset ligger på. Det är superfint, och dessutom har min pappa byggt huset och gamla stallet och allt där själv.

Den lilla byn är nog mest som små byar är. Där finns en jättefin kyrka som ligger precis vid den lilla sjön, en skola precis jämte och en bygdegård längre ner i byn. Det bor en hel del äldre människor kvar i husen, men det har också flyttat dit en hel del nytt och ungt folk. Och alla vet allt om alla. Som det ska vara i små byar, en del av charmen om ni frågar mig.

I ett av husen som ligger mellan mina föräldrars och själva byn så bor det ett original som kallas för Wassberg, för han är så lik honom(ni vet skidåkaren?). Han bor i ett halvt förfallet hus med sin mamma(jag har stt henne EN gång på lååångt håll under 22 år). Han är väl i ålder med min pappa, eller ja han är nog äldre, han är nog närmre 60-65, och hans mamma över 80 iaf. Han har alltid bott där och jag vet inte vart hans pappa tog vägen(han lär ju vara död sen långt tillbaka), jag vet inte om han har några syskon eller någon släkt eller något sånt. Det jag vet är att han åker runt på en flakmoped, alla barn är rädda för honom för han säger aldrig något och att han brukade slänga ut kräftskal i skogen bakom vårt hus. Jag har också på omvägar hört att han föder upp råttor på sin övervåning som han säljer till folk med ormar och att han hjälper folk i byn klyva ved, stapla ved och så vidare mot att han får typ lite pengar kanske och mat? Jag har aldrig sett en bil vid deras hus ens.

Förens igår. Då stod det en Ford Focus i deras trädgård. Och med ens täker jag: Hemtjänsten. Vet ni varför? Jo för förra stället vi bodde på hade Hemtjänsten för det området som grannar, och alla dom körde Ford Focus, och jag vet andra ställen i stan som med har det. Så, därför drog jag den slutsatsen.
Har alla hemtjänster Ford Focus?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha ja det va säääkert hemtjänsten :-) Kommunen har väl alla samma bilar, förr hade dem Golf, nu e det Ford.



Tette, nu tjatar jag inte mer, kom hiiiit! Saknar dig så in i vassen!

PUSS

2008-09-22 @ 22:07:33
Postat av: Erika

..oj, vet inte om mitt namn kom me, men du fattade nog att det va jag ;P

Puss igen!

2008-09-22 @ 22:08:38
Postat av: Tette

Jag veet Erika!! Jag ska komma ner, men det är massa här hemma med så jag kan inte bara dra ju!! Men jag LOVAR att jag ska komma så fort jag bara kan!! Jag vill ju träffa dig med ju! Saknar dig massa med älskade vän!! Pussar!!

2008-09-23 @ 09:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0