Lilla Nova

Är inne på sista veckan med skolan. Tentapluggar på dagarna men jag går lite på halvfart. Känns som att man redan tagit lite sommarlov. Det går lite trögt. Men bara hålla ut. Om tre dagar så är jag fri i tretton veckor.

Dagen har spenderats vid poolkanten med Sofie och Danne. Plugg, bad och sol. Kan det bli bättre? (Ja, om man tar bort plugget då kanske...)
Knappt jobbigt plugga då. Inte när man vet att alla andra sitter inne på sina jobb...tss=)

Åkte efter min härliga dag och tittade på Sussie när hon spelade korpen-fotboll med jobbet. Riktigt härligt att titta på!!

Efter en stund vid sidan av planen ringde en helt uppgiven och jätteledsen Erika. Nova hade blivit överkörd och Erika undrade om vi kunde begrava henne ute hos mina föräldrar. Vi åkte med Nova i en låda ut och begravde henne vid vildäppelträdet. Där ligger hon jättefint. Bästa platsen på hela Tropic!
Så himla sorgligt när sånt här händer. Jag kan bara relatera till hur jag skulle känna om något skulle hända Lilleman. Bara när vi fick åka med honom till vetrinären efter hans bråk med rottweilern så rasade ju min värld samman.
Man blir så himla fäst vid sina älsklingar. De är ju ens barn!! Man gör ju allt för dem. De ger ju så mycket glädje tillbaka!! De är ju underbara! Jag lider verkligen med dig Erika!

Jag har mått så superbra i flera veckor nu men igår så fick jag magkatarr av någon anledning, så haft svårt att äta idag. Ska väga mig i morgon igen och hoppas såklart att jag gått ner lite till. Har ju ändå gått ner 4 kg nu. Känns helt okej, men vill ju gå ner minst lika mycket till iaf. Men med tålamod och vilja så går det! Och rätt mat och motion såklart!

Nu ska jag gå och lägga mig, känner mig helt tom efter massa sol, plugg och Nova. Jag mår dåligt att se nära och kära vara så ledsna. Gör verkligen ont när man inte kan göra något för att de ska må bättre heller...



Lilla Nova i vintras i mattes hall.

Sov gott allesammans!

Kommentarer
Postat av: Erika

Älskade Tette! Vilket fint inlägg. Började gråta när jag såg bilden på henne. Kom ihåg den dagen. Var det inte vår flum-dag? Fina Nova! Saknar henne så å fattar inte hur jag kommer komma över hennes hemska död. Tack så jättemycket för igår vännen! Puss.

2009-06-02 @ 18:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0