Åkte dit på arslet igen...

Jag är ingen TV-människa, men några TV-serier finns det som jag fastnat så totalt för.
Ska lista dem nedanflr och förklara VARFÖR de betyder så mycket för mig. (Utan inbördes ordning på någon gilla-skala! De är MINST lika bra allihop).

1. VÄNNER - börjar med den gamla trogna först. Vänner älskar jag för att det är så jag ser mig med mina vänner. Skratt, gråt, att ställa upp för varandra. Men framförallt för att jag älskar den där känslan av att tillhöra något som inte är samma sak om jag eller någon annan försvinner. Sen är det ju sjukt bra underhållning. Alla karaktärer i Vänner har ju SIN egen sak. Min favorit-karaktär är... Hm. Jag vet inte. "How you doin?"

2. SATC - denna underbara serie älskar jag för att den är glammig. Jag får känna mig som en i deras gäng, eftersom de säger sina hemlisar till mig med. Jag får kolla på fina kläder med dem, jag får träffa kändisar och jag får FRAMFÖRALLT vara i NY! Favvis... Samantha. "I'm trysexuell, i'll try everything once"

3. NCIS - detta är min och Mathias favoritserie. Tycker verkligen om Gibbs, och Abby. Och Ducky. Och de andra med... Tycker ju polisserier är lite bra och denna är extra bra. Team-saken kanske? Och att alla karaktärer är så himla olika kanske? "Tony: I've never experienced Gibbs without his morning coffee. We're in uncharted waters here, Kate."

4. GREY´S ANATOMY - detta är serien jag ville diskutera lite mer och lite varför jag skriver detta inlägg. När vi var yngre kollade jag, min lillebror och mamma ALLTID på ER (Cityakuten). När Greys skulle börja trodde jag att det var en sån typ av serie, och jag var verkligen trött på det. Jag kollade inte på Greys första säsongerna, men fick låna boxarna av Natha. Shit. Jag blev såååå fast. Saken är den att jag tror att det kanske finns 7 avsnitt som jag INTE lipat till. Jag har lipat som en gris vissa avsnitt. Helt sanslöst. På grund av detta slutade jag att titta på denna serien efter typ säsong 4-5. Jag orkade helt enkelt inte bli så ledsen:). Så nu har kag inte sett några avsnitt alls på jättelänge. Ikväll råkade den stå på i bakgrunden när jag satt vid datorn. i TIO MINUTER kollade jag på slutet av ett avsnitt, och guess what. Mm, jag började lipa. Meredith har fått missfall och ska testa om hon har alzhemier-genen, Christina har köpt en lägenhet till sig och Owen, för att HAN vill ha den. Callie är lycklig, Lill-Grey erkände ett fel hos sog själv och Derek är den mest underbara kille som finns med den bästa av alla "what happens happens"-inställningar.

Jag tror jag är fast igen. BIG time...

"Pick me, chose me, love me..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0