Måndag

Eftersom min sambo och Johan kom på att det var en toppenidé att se Paranormal Activity idag så har jag bänkat mig under täcket i sängen med datorn. Jag klarar inte va såna filmer men är rätt nöjd ändå:)

Istället ägnas min kväll åt inspiration.

Då jag har det jobb jag har så undkommer man inte färg, form, inspiration, inredning och massa annat som har med design och sånt kul att göra. Därför har jag heeeeelt snöat in på detta nu. Jag letar efter alla fina saker jag kan på alla håll och kanter. Jag har inget superintresse men känner att detta ligger mig rätt varmt om hjärtat. Eftersom vi bor i en hyreslägenhet så känner vi inte jättemycket för att göra om helt och totalt här. Vi har gjort iordning vardagsrummet, det ska bara adderas en färg därinne, lutar åt antingen grönt eller lila. Lite inne på lila nu för tiden...
Sovrummet är mysigt här, men jag skulle viljat ha väggarna gråa. Inte vanligt gråa utan i skiftande grå så att det ser ut som stenväggar typ, svårt att förklara.. Sen badrummet här ska vi inte tala om. Det är original 70-tal, och visst, tapeten därinne har sin charm, men nja, det skulle jag med gjort om ifall jag fick välja, likaså köket (mest planeringen av det, men även färgerna, trots att det är vitt/mörkrött, okej ändå). Hallgolvet är rätt nylagt, men gjort innan vi flyttade hit och jag skulle aldrig valt den mattan. Inte tapeten direkt heller, jag är ju mer en "målarfärgs-människa"! Nej, så nu surfar jag runt på diverse ställen och letar efter framtida saker att önska mig:)

Jag älskar ju att mysa i en lägenhet där jag satt min egen prägel, och jag verkligen ääälskar vår lägenhet med högt i tak, höga golvlister och gamla fönster(som drar också!). Har man inte gått på vårt golv på länge(typ när man stiger upp på morgonen) så kan man ibland trampa på ställen som drar igång knak i väggarna. Det kan vandra i väggarna runt ett helt rum, eller ja, det är bara vardgasrummet och sovrummet det händer i. Det tycker jag är charmigt, även om jag första året höll på att hoppa upp i taket varje gång det händer, låter lite otäckt, typ som att huset ska trilla ihop:)

Nej, nu ska jag tvinga ur Liine lite info sen surfa vidare och drömma lite...

Sussa gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0